Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Ogos 19, 2009

Pakatan Rakyat Akan Didaftar Sebagai Satu Entiti



PAKATAN Rakyat yang disertai Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN), PAS dan DAP akan didaftarkan dengan Pendaftar Pertubuhan sebagai satu entiti tidak lama lagi sekali gus mengukuhkan gagasan itu.

Bercakap pada sidang media, Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, ia adalah cadangan pemimpin Pakatan Rakyat yang pernah membincangkan perkara itu sebelum ini.

Beliau berkata, mesyuarat Majlis Tertinggi Pakatan Rakyat akan datang, bakal memperincikan perkara itu termasuk menyelesaikan beberapa masalah teknikal termasuk peraturan berkaitan bilangan minimum parti.

"Masalah mengenai keperluan penyertaan tujuh parti dalam gabungan Pakatan Rakyat akan diperinci kemudian. Ini bukan undang-undang, ia hanya peraturan pendaftaran sahaja.

"Perkara itu termasuk aspek pendaftaran dan penyusunan dikaji Sekretariat Pakatan Rakyat yang dianggotai Salahuddin Ayub dari PAS; Datuk Zaid Ibrahim (KEADILAN) dan Anthony Loke Siew Fok (DAP)," katanya.

Kajian itu termasuk bentuk pendaftaran, penyusunan dan pendaftararan Pakatan Rakyat secara formal dan hasil laporan akan dibentangkan dalam masyuarat akan datang," katanya.

Sidang media itu turut dihadiri Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang serta beberapa pemimpin utama Pakatan Rakyat.

Kedudukan Pakatan Rakyat dianggap longgar berikutan tidak didaftar sebagaimana Barisan Nasional (BN), menjadi antara topik perbincangan dalam Bengkel Memperkasakan Pakatan Rakyat di Tropicana Golf Resort.

Hampir 100 pemimpin utama Pakatan Rakyat dari KEADILAN, PAS dan DAP termasuk Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri menyertai bengkel berkenaan. - Suara Keadilan

TVA


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive