Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Ogos 16, 2009

Saya juga mewakili pakatan pembangkang - Calon PAS | Nizar PRK




BUKIT MERTAJAM: Mohd Salleh Man, 53, berkata beliau tidak menganggap dirinya sebagai calon PAS sahaja tetapi mewakili pakatan pembangkang dan berharap dapat meneruskan legasi perkhidmatan yang ditinggalkan bekas wakil rakyat kawasan itu, Allahyarham Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman.

Mengenai pemilihannya sebagai calon, Mohd Salleh, yang merupakan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, berkata beliau bukan orang baru dalam pilihan raya di negeri ini kerana beliau telah bertanding pada beberapa siri pilihan raya umum sejak 1995 sehinggalah pada tahun lalu tetapi semua percubaannya kecundang di tangan calon Barisan Nasional (BN).

Berucap pada majlis pembukaan bilik gerakan DAP di Taman Ciku di sini oleh Ketua Menteri Lin Guan Eng, beliau memperkenalkan dirinya sebagai Mohd Salleh Man Mat Aji.

"Nama saya sebenarnya Mohd Salleh Man Mat Aji, tetapi sejak dari zaman sekolah lagi orang selalu panggil saya Salleh Man sahaja. "Mohd Salleh itu nama saya dan Man Mat Aji itu nama bapa saya," katanya.

Apa yang jelas di majlis itu, beliau mengenakan baju batik dan berseluar gelap, imej yang agak berbeza daripada kebiasaannya kerana beliau tidak memakai kopiah putih seperti yang biasa dilihat di kepalanya sebelum ini.

Kerusi DUN Permatang Pasir kosong berikutan kematian Mohd Hamdan, wakil rakyat Pas selama tiga penggal di kawasan itu, pada 31 Julai lalu kerana sakit jantung di Institut Jantung Negara (IJN) Kuala Lumpur.

Berikutan kekosongan itu, Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan 17 Ogos ini sebagai tarikh penamaan calon dan 25 Ogos untuk pengundian.

DUN Permatang Pasir mempunyai 20,290 pengundi berdaftar dan proses pengundian akan diadakan di lapan pusat mengundi.

Proses penamaan calon dan penjumlahan undi bagi pilihan raya kecil itu akan diadakan di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN), Mengkuang. BERNAMA



E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive