Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Mac 03, 2010

Kerajaan Persekutuan kekeringan wang,betul ke?

Daulat Panglima

Ada banyak tanda-tanda menunjukkan Kerajaan Persekutuan pimpinan UMNO & BN kekeringan wang. Ini menunjukkan Negara berada di dalam krisis kewangan yang hebat. Mana taknya...setelah tumbangnya 5 negeri, Pulau Pinang, Kedah, Kelantan, Selangor dan Perak (sekarang ini BN dah rampas balik dengan cara yang tak berhemah) maka kantung Kerajaan Persekutuan mulai kering.

Segala hasil masyhul negeri-negeri in yang dahulunya diperintah oleh BN tidak dapat diambil dan dijoli dengan sesuka hati, hinggakan Kerajaan Melaka terpaksa meminjamkan RM5,000,000.00 (RM5 juta) kepada UMNO Selangor bagi melunaskan cukai tanah yang tertunggak dan tak berbayar-bayar pun selama 13 tahun kepada kerajaan Selangor yang dipimpin oleh Pakatan Rakyat.

Rakyat sungguh terkejut beruk.....dengan perangai UMNO ini. Ohh rupa-rupanya selama ini segala apa milik UMNO di Selangor mereka buat seperti bapak dia punya harta. Cukai pun tak nak bayar. Jika sekiranya Selangor tidak tumbang kepada PR, sampai kiamat pun mereka tak bayar cukai tanah YBK.

Kalau rakyatlah tak bayar cukai maka tanah milik rakyat sudah tentunya disita atau dirampas serta diambil kembali oleh UMNO dan Barisan nasional. Bayangkan bangunan UMNO Selangor di Shah Alam pun mereka tidak bayar cukai kepada Kerajaan Selangor selama beberapa tahun hingga mencecah puluhan ribu ringgit.

Tanda yang lain lagi ialah tidak menunaikan janji pemberian Wang Royalti Minyak kepada Negeri Kelantan. Mereka ubah menjadi wang ihsan dan diberikan separuh sahaja, itupun kepada juak-juak UMNO Kelantan yang seperti anak burung yang kelaparan menunggu makanan dari ibunya.

Lagi dengan melaksanakan GST cukai terhadap barang-barang yang dibeli oleh rakyat dari sekecil kecil barang hinggalah sebesar-besar barang.

Ditambah pula dengan kenaikan harga minyak seliter yang bakal dilancarkan pada bulan Mei ini.

Dan yang terbaru memasang camera CCTV di setiap jalan seluruh negara yang sangat berpotensi berlakunya kemalangan. dengan adanya CCTV ini banyaklah saman-saman yang bakal dikeluarkan oleh pihak berkuasa tempatan bagi mengaut wang rakyat yang boleh mencecah jutaan ringgit.

Almaklumlah....nak pilihanraya ni...manalah nak cari duit pembiayaan. Kalau pilihanraya kecil, satu DUN sahaja paling kurang RM6 juta terpaksa dikeluarkan inikan pula Pilihanraya umum. Beratus Juta ringgit terpaksa dikeluarkan bagi menampung pembelanjaan jentera UMNO dan BN.

Ini tak termasuk kain pelikat dan lain-lain lagi ...Yang menjadi mangsa kitalah....Rakyat Jelata.

Kalau tuan puan tak nampak tak tahulah hamba nak kata. Tukarlah Undian kepada Pakatan Rakyat.
harakahdaily




2 ulasan:

  1. Tanpa Nama3/3/10 9:04 PTG

    Dan yang terbaru memasang camera CCTV di setiap jalan seluruh negara yang sangat berpotensi berlakunya kemalangan. dengan adanya CCTV ini banyaklah saman-saman yang bakal dikeluarkan oleh pihak berkuasa tempatan bagi mengaut wang rakyat yang boleh mencecah jutaan ringgit.

    yang ni aku sokong, nnti kalo dh xsiden & mampus, saman 1 juta pun x brbaloi dgn nyawa

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama4/3/10 9:11 PG

    habis tu komen lain ko x sokong??

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive